• Home
  • V1
  • Columns
  • Modefabriek lanceert blog en vernieuwde website

Modefabriek lanceert blog en vernieuwde website

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De website van Modefabriek is interactiever en dynamischer

gemaakt. Bovendien is de site uitgebreid met een blog. Hierop zijn bijdragen te vinden die betrekking hebben op recente ontwikkelingen op en rond Modefabriek. Maar de ambities van het weblog reiken verder: ook over design, brands & shops, fashion en places to be zullen posts worden geplaatst. Modefabriek heeft daarvoor een team van dertien specialisten samengesteld.

Dertig edities van Modefabriek hebben een schat aan kennis opgeleverd. En die kennis wordt gedeeld door middel van een weblog dat sinds 15 juni aan de homepage van Modefabriek is toegevoegd. Uiteraard staan daarop posts met de ins & outs van Nederlandse grootste modevakbeurs, toelichtingen bij actuele collecties en achtergrondinformatie. Maar het blog is ambitieus en bestrijkt meer terreinen dan mode alleen. Ook over zaken als design, innovatieve winkelformules, hotspots en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van kunst, muziek en video wordt bericht.De opzet van het blog sluit dus naadloos aan bij Modefabrieks uitgangspunt: namelijk het bieden van een inspirerende omgeving waarin ook ruimte is voor innovatie en creativiteit op gebieden die mode raken en beïnvloeden.

Het weblog is toegevoegd aan de website van Modefabriek die recent volledig is herzien. De homepage biedt nu nog meer service ter voorbereiding aan het event, zowel voor bezoekers als exposanten. Bovendien is de opzet dynamischer en wordt er ruimte geboden voor interactie. Met dat doel is Modefabriek ook actief via de sociale media Facebook, twitter en Linkedin.

Contributors
Ter aanvulling heeft Modefabriek een team samengesteld van specialisten die geregeld een post zullen plaatsen in een van onderstaande vijf categorieën. Uiteenlopend van stijl en toonzetting maar altijd met het doel te informeren en te inspireren.

Fashion/ In deze categorie zal independent stylepaper Glamcult bloggen over zaken als the next big thing op modegebied maar ook over underground en up & coming labels. ‘We select, create and wonder around in today’s avant-garde’, belooft Glamcult. Ook Caroline Krouwels, design professional en Art Director van Modefabriek BV en Floortje Mennen, co-curator van het designer platform Next & Cutting Edge, zullen bijdragen in deze categorie leveren.

Brands & Shops/ Vijf contributors berichten over innovatieve winkelformules en de nieuwste ontwikkelingen op retailgebied. Het team bestaat uit Lisa Anne Stuyfzand, Elle Style Award winnares en gerenommeerd freelance fashionstyliste; José Klap: mede grondlegger van ZOO magazine en creative director bij Press Only en L’Officiël Hommes NL; Igor Guinau, managing director bij L’Officiël Hommes NL en copywriter voor internationaal opererende modelabels; Aynouk Tan, modejournalist met veel inzicht in de kunst- en museumwereld en journaliste Kalinka Hählen werkzaam voor onder meer Elle en Marie Claire.

Design/ Maurice Ajanaku, de man achter dé online bron voor de meest recente trends op het gebied van kunst, design en muziek, namelijk Ajanaku.com, gaat bijdragen leveren. Hij wordt bijgestaan door Jan Agelink. Ook Sylvia Avontuur, grondlegster van Nederlands eerste mode persbureau, Press Only, gaat haar kijk op design delen. Daarnaast is ook designgeweten in magazinevorm Frame gestrikt om bij te dragen. Aanvullend zullen Modefabriek’s freelance concept and product designers Hilde Koenders en Grietje Schepers, beide afkomstig van Design Academy Eindhoven hun visie en vindingen weergeven.

Music & Video/ Catarina Aimée Dahms aka Cata.Pirata, zangeres bij electro punkband Skip & Die, muzikant en hoofdredacteur van Spunk.nl blogt over de nieuwste ontwikkelingen en interessante coöperaties in de muziek- en videowereld. Zij wordt bijgestaan door Leon de Raaff aka Leyo, dj en promoter van o.a. Boogieman en tevens werkzaam op de creatieve afdeling van Modefabriek BV.

Places/ Anna Nikbakth Nooshin, mede eigenaar van Overdose.am schrijft over hotspots én nog onontdekte juweeltjes in Amsterdam. ‘One of the best cities in the World’, aldus Nooshin. En Karine Bloem, één van de grondleggers van The Digitalistas.com gaat aandacht besteden aan haar favoriete internationale places to be.

Modefabriek/ Coen Wulms, redacteur bij Esquire, mode & lifestyle journalist voor een selectie magazines en kranten én als creative consultant werkzaam voor een aantal internationale modelabels, houdt de vinger aan de pols betreffende nieuwe ontwikkelingen bij Modefabriek en de labels die aan de 31ste editie deelnemen.

VOOR MEER INFORMATIE: MODEFABRIEK | FLOORTJE MENNEN | +31 (0)20 442 19 60 | FLOORTJE@MODEFABRIEK.NL | WWW.MODEFABRIEK.NL

Modefabriek