Het Britse modebedrijf French Connection, dat na jaren verlies druk bezig is met zijn herstel, rapporteerde voor

het eerste halfjaar een verminderd brutoverlies van 6,1 miljoen pond naar 3,9 miljoen pond (4,9 miljoen euro), terwijl de omzet met 6,6 procent daalde naar 84 miljoen pond (107 miljoen euro). Het bedrijf wijdde de daling aan de sluiting van verlieslijdende winkels.

Ondanks het kleinere verlies daalden de aandelen in het bedrijf met 9,62 pence. Voorzitter en CEO Stephen Marks begrijpt niet waarom. "Alles gaat nu zoveel beter," zei hij in een gesprek met The Financial Times. "We hebben een beter management en product, en kopen voorzichtiger in." Hij zei ook dat vraag vanuit de groothandel was toegenomen, met veel orders voor het winterseizoen. Ondanks het warme weer van de afgelopen weken constateerde Marks veel vraag naar winterjassen en zei dat een van de jassen waarmee het bedrijf adverteerde al uitverkocht is.

Marks zei wel dat het vooruitzicht voor de tweede helft van het jaar terughoudend blijft, omdat de vergelijkbare cijfers met vorig jaar moeilijk zullen zijn te evenaren. Het merk zal ook dit jaar weer sterk afhankelijk zijn van de verkoop tijdens het kerstseizoen.

De omzet in winkels in Europa en Groot Brittannië steeg met 1,1 procent dankzij minder afhankelijkheid van promoties en een laat begin van de uitverkoop deze zomer.

French Connection verwacht voor het volledige boekjaar, naar verwachting van analisten, een klein verlies van ongeveer 800.000 pond (1,02 miljoen euro).
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN