• Home
  • V1
  • Columns
  • Meer buitenlandse sites voor Asos

Meer buitenlandse sites voor Asos

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In september gaat de Britse retailer Asos het aantal buitenlandse sites uitbreiden met

lokale webshops in Italië, Spanje en Australië. In dezelfde maand wil het bedrijf ook op de Chinese modemarkt van start. Asos lanceerde vorig jaar lokale webshops in de VS, Frankrijk en Duitsland. Met succes, want de 'internationale' omzet van het bedrijf is explosief gestegen. Momenteel genereert Asos 57 procent van de totaalomzet uit zijn internationale activiteiten. In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar steeg de 'internationale' omzet met maar liefst 160 procent naar 59,6 miljoen pond (67,7 miljoen euro).

In thuisland Groot Brittannië stabiliseert Asos zich. De omzet steeg hier met 15 procent naar 44,6 miljoen pond. Vorig jaar werd in het eerste kwartaal in eigen land nog een plus van 24 procent geboekt. Maar volgens directeur Nick Robertson komt dat ook doordat Asos in deze periode minder reclame heeft gemaakt. "We hebben net een nieuw distributiecentrum geopend in Barnsley en wilden daarmee eerst rustig proefdraaien," zegt hij in Retail Week. De totaalomzet van het modebedrijf steeg in het eerste kwartaal - dat afliep op 30 juni jl. - met 69 procent naar 104 miljoen pond (118,2 miljoen euro). Volgende maand komt Asos met een speciale app voor de iPad.

Asos