• Home
  • V1
  • Columns
  • Marks & Spencer scoort online

Marks & Spencer scoort online

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van het Britse Marks & Spencer heeft in het derde kwartaal van vorig jaar een flinke boost

gehad door online verkopen. In een persbericht laat het bedrijf weten dat omzet uit de webshop in het derde kwartaal van 2011, eindigend op 31 december, met 22 procent is gestegen. In totaal rapporteerde het bedrijf een omzetgroei van 2 procent.

Vooral een service waarbij consumenten een kerstmaaltijd thuis konden laten bezorgen, zorgde voor meer bezoek van de webwinkel. Volgens Marks & Spencer is deze dienst verantwoordelijk voor een omzetstijging van 12 procent. De buitenlandse verkopen groeiden met 8,1 procent.

Volgens CEO Marc Bolland, liep vooral nachtkledij en herenmode goed in het derde kwartaal van 2011. Bolland geeft aan dat de strategie die het bedrijf voert heeft gewerkt, ondanks dat consumenten momenteel hun budgetten zorgvuldig beheren.

Marks & Spencer