• Home
  • V1
  • Columns
  • Mango omzet stijgt 20 procent in 2012

Mango omzet stijgt 20 procent in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Spaanse modeketen Mango heeft in 2012 een omzet van 1,69

miljard euro gerealiseerd, een stijging van 20 procent ten opzichte van 2011. De online omzet steeg met 93 procent naar 70 miljoen euro nadat het bedrijf de online activiteiten had uitgebreid naar 46 landen.

Mango opende het afgelopen jaar 197 nieuwe winkels, waarvan 180 buiten Spanje. De keten telt nu 2.600 filialen in 107 landen, waaronder nieuwe markten als Burma en Pakistan.

Dit jaar introduceert de keten een nieuw 'megastore' format waarin alle vijf de ketens van het merk - Mango, H.E. by Mango (voor mannen), Mango Touch (accessoires), Mango Kids en Mango Sport & Intimates - verkrijgbaar zijn.

Er komen dit jaar wereldwijd nieuwe winkelopeningen, waaronder in Nederland, Italië, Spanje, Frankrijk, Polen en Rusland. Mango's grootste winkel tot dusverre wordt in Ankara geopend, en er komen ook filialen in nieuwe markten als Angola, Zimbabwe, Mongolië, en in Zuid-Amerikaanse landen als Chili en Peru. Mango is van plan 265 miljoen euro te investeren in de uitbreidingen, renovaties en verbeteringen van de bestaande infrastructuur.
Mango