• Home
  • V1
  • Columns
  • Mango boekt 11 procent omzetgroei

Mango boekt 11 procent omzetgroei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mango heeft in 2010 een omzet geboekt van 1,27 miljard euro,

een stijging van 11 procent ten opzichte van 2009. Dat heeft de Spaanse modeketen dinsdag bekend gemaakt. De meerderheid van zijn inkomsten boekt de keten in het buitenland, 81 procent. Slechts 19 procent van de inkomsten is van de thuismarkt afkomstig. Mango heeft afgelopen jaar bijna dagelijks een nieuwe winkel geopend. Het totaal nieuwe filialen kwam uit op 380, daarvan zijn 373 winkels in het buitenland geopend en 7 in Spanje. Eerste winkels gingen open in Paraguay, Benin, Kameroen, Mauritius en Senegal.

China en Rusland zijn belangrijke groeimarkten zo meldt het bedrijf in het persbericht. Hier wil Mango dit jaar respectievelijk 60 en 40 nieuwe winkels openen. Maar ook voor Frankrijk, Duitsland, Groot Brittannië, Italië en Polen staan winkelopeningen gepland. En in Zuid-Amerika (Cuba onder andere) wil de modeketen eveneens uitbreiden. In totaal staan voor dit jaar 550 nieuwe winkels gepland. Voor deze en andere investeringen heeft het bedrijf een bedrag gereserveerd van 135 miljoen euro.

De webshop loopt goed, in 2010 steeg de omzet uit de online verkoop naar 21 miljoen euro, een groei van 80 procent vergeleken met 2009.

Mango telt meer dan 2000 winkels in 105 landen. Het bedrijf maakt geen winstcijfers bekend.

Mango