• Home
  • V1
  • Columns
  • LVMH nettowinst 12 procent omhoog in 2012

LVMH nettowinst 12 procent omhoog in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxeconcern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton heeft in 2012

een nettowinst van 3,4 miljard euro geboekt, een stijging van 12 procent ten opzichte van 2011. De omzet steeg met 19 procent naar 28,1 miljard euro. In het vierde kwartaal nam de omzet met 12 procent toe naar 8,2 miljard euro.

LVMH topman Bernard Arnault noemde het resultaat 'geweldig', vooral gezien de verminderde economische groei in Europa. Azië en de VS blijken nog sterke markten voor het bedrijf, en het merk Louis Vuitton deed het bijzonder goed met een dubbel-cijferige omzetgroei.

De hardst groeiende divisie van de groep was horloge en sieraden met een omzetstijging van 46 procent naar 2,8 miljard euro. Wijn en drank genoot een stijging van 17 procent naar 4,1 miljard euro. De modedivisie groeide met 14 procent naar 9,9 miljard euro, en de parfum en cosmeticatak boekte een stijging van 13 procent naar 3,6 miljard euro.

LVMH verwacht in 2013 wederom een goed resultaat. "Ondanks het onzekere economische klimaat in Europa is LVMH goed in staat om het momentum van groei in 2013 aan te houden," aldus het bedrijf in een persbericht.
LVMH