• Home
  • V1
  • Columns
  • Luxottica blijft groeien in Q2

Luxottica blijft groeien in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxe brillenmerken liggen nog altijd goed in de markt. De luxe Italiaanse brillenmaker

 Luxottica heeft in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar de winst en de omzet opnieuw zien groeien. De nettowinst steeg met 9,4 procent naar 212 miljoen euro, terwijl de omzet met 7,2 procent toenam naar 2,63 miljard euro.

Topman Andrea Guerra noemde het een 'recordkwartaal' en wees erop dat alle gebieden en divisies waren gegroeid. Europa had een 'zeer goed' kwartaal, met een omzetstijging van 13,7 procent. De Mediterrane markten stonden weer in de plus met een omzetstijging van 11 procent, en de omzet in de ontwikkelingsmarkten steeg met 19,3 procent. Volgens Guerra waren Brazilië, China, India en Zuidoost Azië het hardst gegroeid. In Noord Amerika steeg de omzet met 5 procent, terwijl de groothandel divisie met 8,2 procent groeide.

De mondiale retaildivisie groeide tijdens het kwartaal met 4 procent naar 1,14 miljard euro, terwijl de groothandel divisie een stijging van 11,6 procent naar 880 miljoen euro realiseerde. Ondertussen realiseerde het bedrijf een operationele marge van 18,4 procent, zijn hoogste ooit.

Alle merken van Luxottica, waaronder Oakely en Ray-Ban, beleefden groei, en volgens Geurra deed het luxesegment het ook erg goed. "Deze uitstekende resultaten bevestigen dat we een sterk en robuust zakelijk profiel genieten met uitstekende groeimogelijkheden, en we zijn ervan overtuigd dat we een sterke basis hebben voor het bereiken van onze doelstellingen in 2013," aldus Guerra.
Luxottica