Grote dalingen van de damesomzet bij het Amerikaanse jeansbedrijf resulteerden in een dramatische nettowinstdaling

van 76,2 procent naar 11,5 miljoen dollar (8,4 miljoen euro) in het tweede kwartaal. De operationele winst met 6,5 procent naar 92,6 miljoen dollar (68 miljoen euro).

De omzet daalde met 1,6 procent naar 1,08 miljard dollar (793 miljoen euro). In Noord en Zuid Amerika daalde deze met 3,2 procent, terwijl in Europa de omzet juist met 3,2 procent steeg. De regio Azië-Pacific zag de omzet met 2,2 procent dalen.

Volgens Levi's voorzitter en CEO Chip Bergh hebben de 'dramatische' dalingen van de damesjeans categorie in de Verenigde Staten de groei van de grotere herenjeans divisie teniet gedaan. Hij zei dat Levi's daar een deel van de verantwoordelijkheid voor nam, omdat het niet op tijd insprong op de behoefte naar 'zachte, stretch denim'.

Het winkelverkeer in de Amerikaanse Levi's filialen is in het tweede kwartaal ook gedaald, en het baart Bergh zorgen dat er weinig bewijs is dat de situatie in Amerika aan het verbeteren is. Desondanks, gelooft Bergh dat het tweede halfjaar beter zal zijn. Hij verwacht veel van de grote marketingcampagne 'Live in Levi's', waarmee het merk weer op de televisie komt in landen als Frankrijk en Groot Brittannië.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN