• Home
  • V1
  • Columns
  • 'Lacoste beter zonder krokodil'

'Lacoste beter zonder krokodil'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van het Franse modemerk Lacoste is in de eerste helft van 2012 met 25 procent gestegen.

Dat heeft de CEO van het merk, Christophe Chenut, tegen Just-Style.com gezegd. De topman noemde de groei de hoogste in de markt.

"Onze marktpositie in het segment 'toegankelijke luxe' heeft geprofiteerd van de opkomst van de middenklasse in Azië, Rusland en Zuid-Amerika." Volgens Chenut doet vooral de collectie zonder het krokodil-logo het goed. Ook dankt hij de groei aan de gunstige wisselkoersen, zei hij tijdens New York Fashion Week.

Op hoeveel euro de omzet in het eerste half jaar van 2012 precies uitkwam, deed de CEO geen uitspraken. Over het boekjaar 2011 behaalde Lacoste een omzet van 1,6 miljard euro. Dat was een stijging van 11 procent in vergelijking met 2010.

Lacoste