• Home
  • V1
  • Columns
  • Kosten beursgang Brunello Cucinelli snijdt in winst

Kosten beursgang Brunello Cucinelli snijdt in winst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De beursgang die Brunello Cucinelli afgelopen april

maakte is het Italiaanse modemerk duur komen te staan. De nettowinst daalde in de eerste helft van het jaar naar 7,6 miljoen euro, vergeleken met 8,8 miljoen euro vorig jaar. Zonder de eenmalige kosten van de beursgang meegerekend, steeg de nettowinst met 35,1 procent naar 11,9 miljoen euro.

De omzet steeg in alle markten, op thuismarkt Italië na, met een totaalomzet over de eerste helft van 135,2 miljoen euro, een stijging van 16,1 procent ten opzichte van vorig jaar. In China steeg de omzet met maar liefst 51,6 procent, in de VS met 23,3 procent en in Europa groeide deze met 17,3 procent. Alleen in Italie daalde de omzet met 2,8 procent.

Voor Cucinelli bevestigen de resultaten het mondiale succes van het merk en geven aanleiding tot hoge verwachtingen voor het volledige boekjaar. "Een duurzame en mooie groei, hetgeen wij vanaf het begin voor ogen hadden," aldus oprichter en topman Brunello Cucinelli.

Sinds eind juni 2011 heeft het bedrijf negen eigen filialen en 62 nieuwe franchisewinkels geopend. Het merk heeft nu wereldwijd ruim zeventig winkels, waarvan dertig eigendom van Cucinelli. Er staan tien nieuwe filialen gepland voor het huidige kwartaal.
Brunello Cucinelli