• Home
  • V1
  • Columns
  • Kipling wil meer interactie met klanten

Kipling wil meer interactie met klanten

16 sep 2014

Het Belgische rugtassenmerk Kipling wil meer gebruik maken van social media. Het bedrijf heeft een

concept ontwikkelt om zo meer online interactie te krijgen met klanten. Het idee heet 'The Kipling Friends Programme' en wordt zowel online als in 24 winkels gelanceerd op 1 oktober.

Klanten kunnen zich voor het programma aanmelden via de website van Kipling of via een ipad in de winkels. Na aanmelding krijgen de klanten een kortingsbon van 10 procent. Voor iedere euro die wordt besteed aan Kipling, krijgt de consument tien 'smile points'. Extra punten zijn te verdienen bij het liken van producten op de social media pagina's. Duizend punten zijn in te wisselen voor een giftcard van 10 euro.

Via dit systeem hoopt het bedrijf meer inzicht te krijgen in het gedrag van haar klanten. De resultaten van het concept moeten leiden tot meer klanten en meer tevredenheid bij de klant.

Kipling