• Home
  • V1
  • Columns
  • Katoenprijzen drukken Levi's Q2 winst

Katoenprijzen drukken Levi's Q2 winst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hogere katoenprijzen en de negatieve neveneffecten van

wisselkoersen hebben Levi Strauss & Co. het afgelopen kwartaal een nettowinstdaling van bijna 40 procent gekost. De nettowinst voor het kwartaal dat op 27 mei eindigde bedroeg 13,2 miljoen dollar (10,7 miljoen euro), vergeleken met 20,9 miljoen dollar (17 miljoen euro) gedurende hetzelfde kwartaal in 2011.

"Het is duidelijk dat de economische tegenwinden toenemen. Terwijl ons bedrijf in Noord en Zuid Amerika groeide, hoofdzakelijk dankzij onze eigen retailwinkels, blijft Europa een uitdaging, en voor het eerst in twee jaar daalde de omzet in Azië," zegt Levi's topman Chip Bergh in een persbericht. De totaalomzet daalde met 4,2 procent naar 1,05 miljard dollar (856 miljoen euro). De regio Noord en Zuid Amerika ontsprong de dans met een lichte stijging van 1procent naar 605 miljoen dollar (493 miljoen euro), maar deze kleine meevaller viel in het niet vergeleken met omzetdalingen van 9,6 procent en 11,7 procent naar 254 miljoen dollar (207 miljoen euro) en 188 miljoen dollar (153 miljoen euro) in Europa en de Asia-Pacific regio.

"Gezien deze lastige economische omstandigheden moeten we onze activiteiten inperken, de operationele kosten reduceren en onze middelen richten op kansen die de grootste impact zullen hebben op de groei van shareholder value," aldus Bergh.
Levi's
Levi Strauss & Co