• Home
  • V1
  • Columns
  • Italiaanse wijnproducenten in zee met modehuizen

Italiaanse wijnproducenten in zee met modehuizen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Italiaanse wijnfabrikanten verenigd in de Federatie voor Italiaanse

Wijnen zijn de samenwerking aangegaan met grote Italiaanse modehuizen om de wijnverkoop te stimuleren in Amerika en opkomende markten. Onder meer Versace gaat voortaan exclusief Italiaanse wijn schenken tijdens modeshows.

De Italiaanse wijnverkoop leverde in 2011 nog 12 miljard euro op, maar door de toenemende recessie en bezuinigingsmaatregelen in het land is de toekomst van de industrie afhankelijk van de verhoging van export. Tijdens grote modeshows en modegerelateerde evenementen zullen er daarom voortaan alleen nog maar Italiaanse wijnen op de kaart staan. Door samen te werken met modelabels hopen Italiaanse wijnfabrikanten blijvend te kunnen concurreren met de grootste wijnexporteur Frankrijk en nieuwkomers als Australië, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika.

"'Prada en brunello' of 'Ferrari of Maserati en brunello' klinkt als een vitale samenwerking, helemaal voor buitenlandse consumenten die misschien het verschil niet weten tussen de verschillende soorten wijn," aldus Cristina Mariani-May, CEO van wijnmerk Banfi.

Versace