• Home
  • V1
  • Columns
  • Hunkemöller wil honderd nieuwe winkels in Duitsland

Hunkemöller wil honderd nieuwe winkels in Duitsland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De komende twee jaar wil Hunkemöller flink uitbreiden

naar Duitsland. Tegen het einde van 2014 wil de Nederlandse keten in ondermode honderd nieuwe winkels hebben geopend. Bart van den Nieuwenhof, sales director international van Hunkemöller: “De belangrijkste reden is dat we nog veel winkels kunnen openen in Duitsland. In Nederland zijn we nog niet uitgegroeid, maar hier zullen we slechts een paar winkels per jaar openen.”

Momenteel heeft de retailer uit Hilversum 145 winkels in Duitsland. Daarvan zijn zeven dit jaar geopend. Volgens van den Nieuwenhof gaat het uitstekend. “Hunkemöller heeft zich succesvol bewezen in Duitsland en deze markt biedt voor wat betreft het aantal inwoners en de geografische spreiding nog veel ruimte voor het openen van winkels. De Duitse klant waardeert Hunkemöller. We zijn een unieke formule in de Duitse markt, die voorheen vooral gedomineerd werd door formules als C&A, de warenhuizen Kaufhof en Karstadt en postorderbedrijven als Otto.”

Hunkemöller opende afgelopen zomer het eerste filiaal in Groot-Brittannië en is daarmee actief in vijftien landen. Ook in Oostenrijk ziet het ondermodebedrijf – dat bezig is met een koerswijziging van ‘retailer’ naar ‘merk’ en daarvoor onlangs de eerste hoofdontwerper aanstelde, Zoe Prince Smith – potentie. In 2011 opende de eerste Oostenrijkse winkel. Dit jaar moeten daar nog negen winkels bij komen. In België heeft Hunkemöller meer dan vijftig winkels.

Hunkemoller