• Home
  • V1
  • Columns
  • Hugo Boss groeit 14 procent in Q2

Hugo Boss groeit 14 procent in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Duitse luxemerk Hugo Boss heeft in het tweede kwartaal van het lopende

boekjaar een omzetgroei van 14 procent naar 485 miljoen euro gerapporteerd. De winst voor belastingen steeg 23 procent naar 78 miljoen euro. Opvallend is dat Hugo Boss de groei niet net als veel andere grote luxemerken dankt aan de verkoop in Azië, maar aan Europa.

In Europa groeide Hugo Boss het afgelopen kwartaal met 17 procent, terwijl de omzet in Azië slechts met 4 procent steeg. In het eerste kwartaal groeide Hugo Boss nog 9 procent in het continent. Met name in China viel de verkoop tegen. In april waarschuwde het merk al dat de markt in het land was ‘verslechterd’. In Noord- en Zuid-Amerika rapporteerde het merk een omzetgroei van 11 procent.

Dankzij de vraag naar luxemerken vanuit Azië konden veel Westerse luxemerken het hoofd boven water houden in tijden van economische crisis, maar nu de Chinese economie de langzaamste groei doormaakt sinds 1999, beginnen ook modebedrijven het te voelen. Burberry en Hermès rapporteerden al eerder deze maand een omzetvertraging, maar luxeconcerns PPR, onder meer eigenaar van Gucci en Yves Saint Laurent, en LVMH, onder meer eigenaar van Louis Vuitton en Céline, presteerden nog steeds buitengewoon goed in de regio zo bleek afgelopen week.

Hugo Boss verwacht de komende tijd gedeeltelijk aan omzetgroei te moeten inleveren door de omzetvertraging in China. Naar schatting stijgt de omzet in het derde kwartaal met 10 procent.

Hugo Boss