• Home
  • V1
  • Columns
  • Hugo Boss groeit 10 procent in Q1

Hugo Boss groeit 10 procent in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Duitse modelabel Hugo Boss heeft ondanks de gemende prestaties in Europa

in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 10 procent naar 607 miljoen euro gerapporteerd. De brutowinst steeg 13 procent naar 148 miljoen euro.

Het pakkenmerk groeide in de Benelux, Duitsland en Groot-Brittannië, maar de omzet in Frankrijk bleeg gelijk. In China nam de omzet van Hugo Boss met 10 procent toe. Om zich ondanks het teruglopende consumentenvertrouwen en de verwachte groeivertraging in China staande te houden, wil Hugo Boss dit jaar vijftig winkels openen in kleinere Chinese steden. Ook in Europa wil het merk zijn aanwezigheid uitbreiden ter bevordering van de omzet.

De winkeluitbreiding in China is onderdeel van de strategie van het merk om zijn retailtak uit te breiden. Door vijftig nieuwe winkels per jaar te openen, de versteviging van de merknaam en de stroomlijning van de operationele processen moet in 2015 meer dan de helft van de totaalomzet (55 procent) uit eigen winkels afkomstig zijn.

Hugo Boss