• Home
  • V1
  • Columns
  • Hugo Boss-directeur vertelt

Hugo Boss-directeur vertelt

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hugo Boss directeur Claus-Dietrich Lahrs werd onlangs uitgebreid geïnterviewd

voor het Duitse opinieblad 'Der Spiegel'. Lahrs, die in 2008 van Dior Couture overstapte naar Boss gaf een aardig inzicht in het reilen en zeilen van het modebedrijf. Zo hoopt hij dat Hugo Boss, grotendeels in handen van investeerder Permira, dit jaar meer dan 2 miljard euro omzet gaat maken.

Onder druk van de markt en concurrentie brengt het bedrijf tegenwoordig vier collecties per jaar uit. Daarbij heeft Hugo Boss een gedifferentieerde marktbenadering. In Duitsland kosten de goedkoopste Boss-pakken ca. 399 euro. Volgens Lahrs ligt het gemiddelde in Duitsland rond 500 euro voor een pak. In China worden hoofdzakelijk pakken rond de 1000 euro verkocht. “Men koopt in China heel duur of heel goedkoop,” zegt Lahrs. Ook in Frankrijk komt ca. 50 procent van de omzet uit het 'premium' segment. Productie in Duitsland is door prijsdruk onmogelijk geworden zegt Lahrs. Hoofdzakelijk wordt buiten Europa geproduceerd. Alleen de dure maatpakken worden nog in het Duitse Metzingen vervaardigd, waar ook het hoofdkantoor is gevestigd.

Wereldwijd heeft Hugo Boss circa 550 eigen shops en Lahrs verwacht per jaar 70 nieuwe shops te openen. Der Spiegel schat de omzet van de eigen winkels op 6000 euro per vierkante meter, maar volgens Lahrs is die inmiddels hoger. Met damesmode is het bedrijf nog niet zo succesvol, hiermee wordt nu circa 200 miljoen omzet geboekt. Dat is een relatief klein deel van de totaalomzet. Maar ook in dat segment wil Hugo Boss groeien.

JB

Hugo Boss