• Home
  • V1
  • Columns
  • Hermès ziet omzet toch stijgen

Hermès ziet omzet toch stijgen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Franse luxemerk Hermès ziet zijn winst stijgen met 6,3 procent – van 584 miljoen euro naar 621 miljoen euro.

In het eerste half jaar van 2014 steeg de omzet met 7,9 procent naar 1,91 miljard euro. Deze prestatie is voornamelijk te danken aan de goede verkoop in Azië.

Hermès zag de omzetgroei in het tweede kwartaal van dit jaar dalen als gevolg van minder vraag in Japan en de negatieve effecten van internationale wisselkoersen. De omzet steeg met 5,8 procent naar 963,4 miljoen euro, vergeleken met een stijging van 10,1 procent in hetzelfde kwartaal 2013.

In de Verenigde Staten nam de groei af van 17,9 procent in het eerste kwartaal naar 7,9 procent. Ook in Europa zag de omzet aan toeristen weinig groei. In China groeide de omzet met 16 procent, en in Hongkong bleef deze onveranderd.

De omzet uit horloges daalde met 7 procent in de eerste helft, en met 12 procent in het tweede kwartaal. Lederwaren groeide met 13 procent in tegenstelling tot 15,5 procent in het eerste kwartaal.

De totale omzetgroei van de eerste 6 maanden is 8 procent hoger dan het voorafgaande jaar. Het had nog hoger kunnen zijn zonder de valutaschommelingen, namelijk 12 procent.

Hermès