• Home
  • V1
  • Columns
  • Hermès in de lift in Q3

Hermès in de lift in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dat luxe nog in trek is bewees het Franse bedrijf in het derde kwartaal met een omzetstijging van

5,5 procent naar 895,5 miljoen euro. Zonder de invloeden van koerswisselingen meegerekend, groeide de omzet met 12,9 procent. Als gevolg verhoogde Hermès de verwachtingen voor het huidige boekjaar naar 'wellicht ruim 11 procent'. Afgelopen zomer had het bedrijf nog een groeiprognose van 'iets meer dan 10 procent' gemaakt.

Hermès heeft hiermee aandeelhouder en concurrent LVMH overtroffen. Het luxeconcern boekte in het derde kwartaal een omzetstijging van slechts 1,7 procent, terwijl de luxedivisie van Kering een omzetstijging van 1,5 procent rapporteerde. Volgens Hermès hebben de wisselkoersen een ongunstig effect op de omzet en hebben 116 miljoen euro van het resultaat gesnoept.

De omzet steeg in Noord en Zuid Amerika het hardst met 17,6 procent, in Europa - met uitzondering van Frankrijk - met 12 procent, in Frankrijk met 8,7 procent en in Japan met 5,8 procent. Het bedrijf opende tijdens het kwartaal nieuwe winkels in China en Japan.

In de afgelopen negen maanden steeg de omzet met 9,1 procent naar 2,66 miljard euro. De mode- en accessoiredivisie toonde de meeste groei met een omzetstijgingstijging van 18,9 procent. Zijde en textiel steeg met 12,7 procent, lederwaren met 8,4 procent, horloges met 5,3 procent en parfums met 5,1 procent. De overige divisies groeiden met 37,5 procent, met sieraden en huishoudelijke producten aan kop.
Hermès