Bij vijf van de ruim zeshonderd winkels in Nederland, België,

Duitsland, Frankrijk en Luxemburg, voert Hema momenteel een test uit met internetzuilen. Volgens Twinkle Magzine gaat het om zuilen waar klanten artikelen kunnen bestellen die ze in de winkel niet kunnen vinden.

De warenhuisketen voert de test uit omdat van de vijfhonderd winkels in Nederland, slechts veertig het complete assortiment hebben. Vooral voor de kleinere winkels zou de internetzuil een uitkomst zijn, om te voorkomen dat klanten teleurgesteld en zonder aankoop de winkel verlaten. Of de webshop in meer winkels wordt geïntegreerd, hangt af van het succes van de zuilen.

Hema is niet de enige winkel met internetzuilen. Vorig jaar kondigde de Nederlandse Score Group, eigenaar van retailketen Scoren en jeansmerk Chasin', al aan in alle winkels speciale zuilen te plaatsten. Op de webshopplekken met touchscreens, kunnen consumenten door het hele assortiment zoeken en gelijk hun gewenste product bestellen. Betalen kan contant of met pin aan de kassa.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN