• Home
  • V1
  • Columns
  • H&M ziet stijgende lijn in eerste negen maanden

H&M ziet stijgende lijn in eerste negen maanden

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In de eerste negen maanden van dit jaar heeft Hennes & Mauritz

Group (H&M) een omzetstijging van 15 procent behaald (inclusief BTW, in lokale valuta). De omzet exclusief BTW bedroeg 108,7 miljard Zweedse kronen (11, 8 miljard euro), met een stijging van 18 procent. De winst na belastingen steeg tot 13,7 miljard Zweedse kronen (1,4 miljard euro), wat neerkomt op 8,31 Zweedse kroon (1,16 euro) per aandeel.

Voor het derde kwartaal van 1 juni tot en met 31 augustus 2014 steeg de omzet van de H&M Group met 16 procent, inclusief BTW in lokale valuta. De omzet exclusief BTW bedroeg 38 miljard Zweedse kronen (4,2 miljard euro), een stijging van 21 procent. De brutowinst steeg met 20 procent, met een brutomarge van 58,3 procent.

“Dankzij de sterke omzetontwikkelingen van al onze merken hebben we ons marktaandeel kunnen behouden. We zien dit als bewijs voor goed ontvangen collecties”, zegt CEO Karl-Johan Persson. “Samen met onze expansie heeft dit geleid tot een omzetstijging van 21 procent in dit kwartaal. De operationele winst steeg met 20 procent - terwijl we op hetzelfde moment in een zeer intensieve investeringsfase aan een nog sterker H&M te bouwen. "

De lancering van H&M webshop in China werpt zijn vruchten af, laat Persson weten. Dit jaar zijn er vier nieuwe online winkels geopend, en volgend jaar zullen daar nog acht tot tien online winkels bijkomen. Tevens zijn er dit jaar webshops gelanceerd in Frankrijk, Italië en Spanje.

In 2014 heeft de Zweedse keten een expansiering gepland met 375 nieuwe winkels. In oktober zal er op de Filippijnen een winkel worden geopend. De lancering van winkels in India, die gepland stond voor het najaar van 2014, is uitgesteld tot 2015. Volgend jaar is H&M van plan om winkels te openen in Zuid-Afrika, Peru, Taiwan en Macau.

H&M