Het Zweedse modebedrijf H&M gaat het expansietempo

opschroeven. Aan het einde van het boekjaar moeten er 350 nieuwe vestigingen zijn van H&M-formules. Tot nu toe stonden er 325 winkels gepland. Het bedrijf wil onder ander uitbreiden met de nieuwe keten & Other Stories.

"De verkoop van & Other Stories producten overtreft onze verwachtingen," zegt CEO Karl-Johan Persson. "We kunnen & Other Stories sneller uitbreiden dan we oorspronkelijk hadden gedacht. We zien een groot potentieel, zowel op de korte als lange termijn."

H&M rapporteerde in het eerste kwartaal van boekjaar 2013, in lokale valuta, 6 procent meer omzet in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Door negatieve wisselkoerseffecten komt de omzet in Zweedse kroon echter 2 procent hoger uit dan een jaar geleden. In totaal was de omzet 28,4 miljard Zweedse kroon (3,4 miljard euro)

De brutowinst steeg licht: van 15,5 miljard Zweedse kroon (1,85 miljard euro) naar 15,7 miljard Zweedse kroon (1,87 miljard euro). De nettowinst in de eerste drie maanden van het jaar kwam uit op 2,5 miljard Zweedse kroon (298,6 miljoen euro).

De keten presenteerde ook een duurzaamheidsrapport. 7,8 procent van de kleding van H&M is momenteel gemaakt van biologisch katoen. Vergeleken met 2007 heeft het bedrijf het elektriciteitsverbruik in de winkels met 15 procent per vierkante meter teruggebracht. 100.000 arbeiders en managers in fabrieken kregen het afgelopen jaar een training over brandveiligheid.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN