• Home
  • V1
  • Columns
  • Gucci ontwerpt voor jongeren

Gucci ontwerpt voor jongeren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gucci lanceert een collectie zonnebrillen voor jongeren onder de naam Gucci Eyeweb. De

zonnebrillen zijn ontworpen door creatief directeur Frida Giannini. Bij het ontwerpen hield ze de digitale generatie voor ogen. Omdat deze generatie bestaat uit gretige sociaal netwerkers, heeft ze er ook een microwebsite bij opgezet, waarop consumenten met elkaar in contact kunnen komen en hun eigen ontwerpen maken. Verder zijn op de site 3d-foto’s van de zonnebrillen te zien, die van alle kanten te bekijken zijn. “Ik hoop dat ze zullen genieten van het dragen van de zonnebrillen en het delen van hun creativiteit met hun vrienden overal ter wereld,” laat Giannini weten. Het is de eerste keer dat het luxemerk een jongerenlijn op de markt brengt. De zonnebrillen worden onder licentie geproduceerd door Safilo. De lijn bestaat uit twee modellen in zes kleuren. Deze lente wordt de lijn uitgebreid met drie nieuwe modellen. De lancering van de brillenlijn gaat gepaard met een interactieve online marketingcampagne. De verkoopprijs van de zonnebrillen is vastgesteld op 165 euro.
Gucci