• Home
  • V1
  • Columns
  • Groei Hermes neemt af in Q2

Groei Hermes neemt af in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hermes zag de omzetgroei in het tweede kwartaal dalen als gevolg van minder vraag in Japan en de negatieve effecten van

internationale wisselkoersen. De omzet steeg met 5,8 procent naar 963,4 miljoen euro, vergeleken met een stijging van 10,1 procent in hetzelfde kwartaal 2013.

Het Franse modehuis realiseerde in Japan een bescheiden omzetgroei van slechts 1,6 procent. Dat vergeleken met 21,7 procent in het voorgaande kwartaal. Japan is een van de belangrijkste markten voor Hermes. Topman Axel Dumas verwacht echter dat de groei zich zal herstellen naar 7 procent dit boekjaar, vergeleken met een groei van 6,5 procent vorig jaar.

in de Verenigde Staten nam de groei af van 17,9 procent in het eerste kwartaal naar 7,9 procent. Ook in Europa zag de omzet aan toeristen weinig groei. In China groeide de omzet met 16 procent, en in Hongkong bleef deze onveranderd.

De omzet uit horloges daalde met 7 procent in de eerste helft, en met 12 procent in het tweede kwartaal. Lederwaren groeide met 13 procent in tegenstelling tot 15,5 procent in het eerste kwartaal.
Hermès