• Home
  • V1
  • Columns
  • Goed begin voor Fast Retailing

Goed begin voor Fast Retailing

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Japanse modegroep boekte in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een nettowinststijging van 8,8

procent naar 41,85 miljard yen (294 miljoen euro), terwijl de omzet met 22,3 procent steeg naar 389,05 miljard yen (2,73 miljard euro).

Het bedrijf onthulde ook dat het voor modeketen Uniqlo vier nieuwe leidinggevende functies gecreëerd heeft, die gevuld worden door topmensen afkomstig van Amerikaanse bedrijven als Wal-Mart, Juicy Couture en Express.

LeAnn Nealz, voormalig voorzitter en creatief directeur van Juicy Couture, is benoemd als creatief directeur van Uniqlo Global Design. Nealz heeft ook voor American Eagle Outfitters, Gap, Theory, Banana Republic en Calvin Klein gewerkt. Zij zal haar tijd verdelen tussen New York en Tokyo en zal verantwoordelijk zijn voor productontwikkeling en ontwerp. Ontwerpdirecteur Naoki Takizawa blijft ondertussen wel aan, aldus een woordvoerder van Fast Retailing.

John Fleming, afkomstig van Wal-Mart, wordt CEO van de e-commerce divisie van Uniqlo. Steven Sare, voormalig marketing topman bij Express, is benoemd als Chief Merchandising Officer van Uniqlo USA. Hij zal later deze maand versterking krijgen van Jörgen Andersson, die als Co-Global Chief Marketing Officer aan de slag gaat. Andersson werkte voorheen voor Esprit en Hennes & Mauritz.
CCpage
Fast Retailing
Uniqlo