• Home
  • V1
  • Columns
  • Giorgio Armani: nettowinst stijgt 12,8 procent

Giorgio Armani: nettowinst stijgt 12,8 procent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Giorgio Armani heeft in 2011 een winststijging van 12,8

procent naar 181,6 miljoen euro gerealiseerd, vergeleken met 160 miljoen in 2010.

Het Italiaanse luxebedrijf boekte een brutowinststijging van 8 procent naar 349,9 miljoen euro. De operationele winst voor het boekjaar 2011 bedroeg 281,8 miljoen euro, een stijging van 23,2 procent. De omzet steeg met 13,6 procent naar 1,8 miljard euro.

"Dankzij ons zakelijk model, gebaseerd op strategische brand portfolio management, een netwerk van solide, betrouwbare partners, en een gestroomlijnde en vaardige management organisatie hebben we snel kunnen reageren op uitdagingen in een bijzonder moeilijke situatie," zegt voorzitter Giorgio Armani.

De ontwerper noemt 2011 een 'uitstekend jaar', en, ondanks de onzekere markten en mondiale economie, zegt hij de toekomst met 'vertrouwen, altijd met het oog op verbetering' tegemoet te zien.
Giorgio Armani