• Home
  • V1
  • Columns
  • Gerry Weber groeit

Gerry Weber groeit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De groepsomzet van het Duitse modebedrijf Gerry Weber, bekend van de merken Gerry Weber,

Taifun en Samoon, is in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar 2010/2011 met 12,6 procent gestegen naar 486,8 miljoen euro. De netto winst bedraagt 36 miljoen.

De sterke omzetstijging is vooral te danken aan de goede doorverkoop van het merk Gerry Weber en de eigen retailactiviteiten van het bedrijf. De omzet in de eigen winkels, House of Gerry Weber waarvan er nu 195 zijn, en de webshop steeg met 25,1 procent naar 156 miljoen euro. Maar het bedrijf opent ieder jaar dan ook zo'n 65 à 75 nieuwe filialen.

Voor de groothandelstak van het bedrijf ziet Gerry Weber vooral groeimogelijkheden buiten het thuisland, zoals in Azië, het Midden Oosten, de VS waar de eerste stappen worden gezet. Gerry Weber krijgt tien shop-in-shops bij de Amerikaanse warenhuisketen Dillards. Dit jaar wil het bedrijf internationaal zo'n 200 shop-in-shops openen. Ook zullen de activiteiten in Frankrijk, Zwitserland en Italië worden uitgebreid.

Gerry Weber