• Home
  • V1
  • Columns
  • Gap onthult plannen voor China

Gap onthult plannen voor China

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Acht maanden zijn verstreken sinds Gap-CEO Glenn Murphy zijn internationale

uitbreidingsplannen uit de doeken deed. Deze week heeft het Amerikaanse modeconcern een draaiboek gepresenteerd voor de verovering van de Chinese markt. China is een speerpunt van de mondiale expansiestrategie van het bedrijf.

Gap gaat hier in de tweede helft van 2010 van start met de opening van vier winkels. In Peking en Shanghai zijn al geschikte winkellocaties gevonden. Tegelijkertijd wordt de webshop voor klanten in China toegankelijk gemaakt. Daarvoor is Gap een samenwerking aangegaan met het Chinese e-commercebedrijf Shaghai Yi Sang Network Information Co.

Ten einde de expansie van Gap in China in goede banen te leiden heeft het concern Redmond Yeung aangesteld als President China en Lorenzo Moretti als Managing Director China. Beiden hebben ruime retailervaring bij internationale concerns als Tesco, Best Buy en Marks & Spencer.

Gap