Het Amerikaanse modebedrijf Gap gaat het aantal winkels opnieuw indelen: meer nadruk

op de buitenlandse markt en minder op de binnenlandse. In 2014 wil het bedrijf het aantal franchisewinkels in het buitenland hebben verdubbeld hebben, tot vierhonderd filialen.

In China wil Gap het aantal winkels zelfs verdrievoudigen. Het streven ligt op 45 winkels in 2014. Op 1 november aanstaande moet de flagship store in Hong Kong haar deuren openen. In juli werd al bekend dat het modebedrijf meer op Azië wilde focussen. De Raad van Bestuur stelde toen een Azië-expert aan, Bella Goren. "Bella Goren is een ervaren business leader met vijfentwintig jaar ervaring. Met haar in ons team kunnen we als echt Amerikaans bedrijf gaan uitbreiden over de hele wereld," zei Glenn Murphy, CEO van Gap Inc, toen.

In drie jaar tijd wil het modebedrijf 30 procent van de omzet genereren uit markten buiten de Verenigde Staten en Canada. Op dit moment ligt dat percentage op 22 procent.

De nieuwe strategie houdt in dat Gap in Amerika, tegen het einde van 2013, 190 winkels gaat sluiten. Het aantal Gap-winkels in de VS zal dan liggen op zo’n zevenhonderd. Ook het aantal Old Navy winkels moet worden teruggedrongen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN