• Home
  • V1
  • Columns
  • Gap concentreert mondiale activiteiten

Gap concentreert mondiale activiteiten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gap Inc. heeft Steve Sunnucks benoemd tot global

president. In deze nieuw gecreëerde functie vormt Sunnucks de spil van een reorganisatie waarbij alle nationale, internationale, online, outlet en franchise-activiteiten van het bedrijf in een divisie worden geconcentreerd voor zowel Gap, Banana Republic als Old Navy. Op deze manier wil Gap de groei op de lange termijn stimuleren. Er komt een nieuw strategisch team dat zal focussen op innovatie en digitale ontwikkelingen.

Met mondiaal opererende teams moet volgens CEO Glenn Murphy sneller en adequater kunnen worden gereageerd op de steeds veranderende wensen van de consument. "Ik denk dat we ons marktaandeel wereldwijd kunnen vergroten wanneer we de drie merken samenvoegen," zegt Murphy.

"Klanten kunnen in meer dan 40 landen een Gap winkel binnenlopen en in meer dan 70 landen online bij Gap bestellen," zegt Sunnucks. "Ik ben ervan overtuigd dat we met een mondiale aanpak die winkelervaring kunnen verbeteren en meer klanten trekken."

Gap Inc gaat bij aanvang van het volgende boekjaar, in februari 2013, met de nieuwe strategie van start. Of door de reorganisatie ontslagen zullen vallen heeft het bedrijf niet bekendgemaakt.

Gap