De Amerikaanse modegroep Gap Inc heeft in het tweede kwartaal van 2012 een nettowinststijging

van 29 procent naar 243 miljoen dollar (197 miljoen euro) geboekt. De omzet over deze periode bedroeg 3,58 miljard dollar (2,9 miljard euro), een stijging van 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet van filialen die langer dan een jaar open waren steeg met 4 procent.

"Klanten hebben gunstig gereageerd op het aanbod van onze merken, waardoor de omzet en winst per aandeel goed stegen," zegt Gap Inc. topman Glenn Murphy. Ondanks de goede resultaten en een verhoging van de winstprognose voor fiscaal 2012, blijft Murphy behoudend. "Waar het om gaat is dat de gezonde prestaties constant blijven. Iedereen werkt hard aan een goed resultaat in de tweede helft van het jaar."

In Noord Amerika steeg de vergelijkbare omzet van de merken Gap en Banana Republic met 7 procent, terwijl die van Old Navy met 3 procent toenam. Daarentegen daalde de vergelijkbare omzet in het buitenland met 5 procent. De oorzaak hiervan is de Europese economische malaise. Murphy is echter wel tevreden met de A1 locaties van Gap filialen in Londen, Parijs, Milaan en Rome. Daar zal het merk veel profijt van hebben zodra de Europese economie herstelt, aldus Murphy.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN