• Home
  • V1
  • Columns
  • Gap boekt netto-omzetstijging in Q1

Gap boekt netto-omzetstijging in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse modegroep Gap Inc heeft in het eerste

kwartaal een netto-omzet van 3,5 miljard dollar (2,8 miljard euro) geboekt, vergeleken met 3,3 miljard dollar (2,6 miljard euro) gedurende dezelfde periode vorig jaar. De vergelijkbare omzet steeg met 4 procent. De nettowinst bleef met 233 miljoen dollar (184 miljoen euro) onveranderd. De verwaterde winst per aandeel steeg met 18 procent naar 0,47 dollar (0,37 euro), vergeleken met 0,40 dollar vorig jaar.

Dankzij het goede resultaat van het afgelopen kwartaal heeft Gap zijn schatting voor de verwaterde winst per aandeel voor fiscaal 2012 verhoogd tot een bereik van 1,78 dollar (1,40 euro) tot 1,83 dollar. Dat is een stijging van 14 tot 17 procent ten opzichte van 2011. Zowel Gap in Noord Amerika als Banana Republic en Old Navy hebben in het eerste kwartaal een positieve vergelijkbare omzet gerealiseerd. De totale netto-omzet voor de Gap divisie steeg met 18 procent tot 410 miljoen dollar (323 miljoen euro).

Voor regio's buiten Noord Amerika steeg de netto-omzet (online en franchise meegerekend) met 13 procent naar 511 miljoen dollar (403 miljoen euro). De franchise omzet nam met 30 procent fors toe, en het bedrijf boorde gedurende het kwartaal drie nieuwe markten aan. Ook zette Gap in deze periode de uitbreiding in China voort met de opening van 7 nieuwe winkels.

Het bedrijf zag de vergelijkbare omzet het afgelopen kwartaal met 4 procent stijgen, vergeleken met een daling van 3 procent over dezelfde periode vorig jaar. De vergelijkbare omzet in Noord Amerika eindigde in het eerste kwartaal met 5 procent in de plus, ten opzichte van een daling van 3 procent vorig jaar. Internationale cijfers eindigden dit jaar met 4 procent in de min. Vorig jaar was dat nog een daling van 6 procent.
Gap