Het Britse modemerk French Connection heeft

in de eerste helft van het lopende boekjaar een vermindering van het verlies gerealiseerd. Het bedrijf, dat druk bezig is met een poging tot herstel na jarenlang verliezen te hebben geleden, boekte een brutoverlies van 6,1 miljoen pond (7,3 miljoen euro), een stijging ten opzichte van een verlies van 6,3 miljoen pond (7,5 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar.

Volgens het bedrijf is het gunstige resultaat het gevolg van verbeterde marges in Europa en het Verenigd Koninkrijk. Volgens analisten komt dit door een kortere uitverkoopperiode, hetgeen vroeger de winst ten nadele kwam, meldt de Britse Marketing Week.

De omzet daalde met 6,4 procent naar 89,9 miljoen pond (107,2 miljoen euro) als gevolg van minder groothandelsactiviteiten en een krimp in de retaildivisie van het bedrijf.

French Connection meldt dat de nieuwe herfst/winter collectie tot dusverre goed in de smaak valt bij de consument en noemt de reacties 'bemoedigend'. Volgens oprichter en CEO Stephen Marks beginnen de verbeteringen in de groothandel orderboeken effect te hebben.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN