• Home
  • V1
  • Columns
  • Frankrijk in zee met Alibaba voor online groei in China

Frankrijk in zee met Alibaba voor online groei in China

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Frankrijk heeft de handen ineen geslagen met de Chinese

internetwinkel Alibaba om de online omzet in China een boost te geven. Laurent Fabius, de Franse minister van Buitenlandse Zaken, heeft een overeenkomst getekend voor een driejarig samenwerking die moet leiden tot een verkoopboost van Franse webshops in China.

Dankzij de samenwerking krijgen Franse bedrijven een versnelde registratieprocedure op Alibaba’s Tmall platform naast service op maat en marketingondersteuning. Eerder deze week is ook een promotiecampagne van start gegaan waar Franse bedrijven in te zien zijn die al gevestigd zijn in China. Verder gaan UBIFRANCE en het Franse agentschap voor internationale investeringen (IFA) bedrijven die hun omzet in China willen verhogen ook steun bieden.

De e-commerce markt in China groeit in sneltreinvaart. Tussen 2003 en 2011 groeide de Chinese internetmarkt 120 procent.

Alibaba werd in 1999 opgericht door internetondernemer Jack Ma. In vijftien jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een internetreus met een geschatte waarde van 120 miljard euro, vergelijkbaar met Facebook en Samsung. Alibaba heeft 231 miljoen actieve gebruikers die gemiddeld 49 keer per jaar een bestelling plaatsen. De meeste omzet haalt Alibaba uit dochtersites Taobao en Tmall. Onlangs diende het bedrijf een officiële aanvraag in voor een beursgang in New York.

Alibaba