Giorgio Armani heeft over fiscaal 2011 een omzet van 6,73 miljard euro gerealiseerd.

De operationele winst steeg met 23,2 procent naar 281,8 miljoen euro. Het Italiaanse mode- en lifestylebedrijf, dat nog in handen is van Armani, maakte de nettowinst voor het jaar niet bekend.

"De uitstekende resultaten van 2011, zowel wat omzet en winstmarges betreft, bevestigen de juistheid van onze strategieën, vooral gezien de huidige onzekerheid," aldus de ontwerper en voorzitter van Giorgio Armani SpA. "Op basis van deze resultaten kijken we met voorzichtig optimisme uit naar 2012 en de jaren erna en bevestigen opnieuw onze lange-termijn ontwikkelingsstrategie."

Het Giorgio Armani merk besloeg 32 procent van de totaalomzet, de Emporio Armani lijn 27 procent en A|X Armani Exchange 14 procent van de totaalomzet.

Wat betreft product categorieën bleef kleding - met een aandeel van 57 procent van de totaalomzet - de voornaamste bron van inkomsten. Daarop volgden parfums en cosmetica met 26 procent en brillen met 6 procent.

Europa bleef de grootste afnemer van de groep, met name Italië. Het gebied nam 31 procent van de totaalomzet voor zijn rekening, gevolgd door Noord Amerika met 23 procent en het Verre Oosten met 18 procent.

De groep heeft wereldwijd 751 winkels in 46 landen, waarvan 89 Giorgio Armani boetieks.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN