• Home
  • V1
  • Columns
  • Forse omzetgroei Hermès in 2012

Forse omzetgroei Hermès in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hermès heeft in 2012 een omzetgroei geboekt van 22,6 procent naar 3,48 miljard euro

(16,4 procent bij constante wisselkoersen) tegen 2,84 miljard in 2011. Dankzij het positieve effect van de wisselkoersen kwam de omzet in 2012 maar liefst 178 miljoen euro hoger uit. De omzet in eigen winkels steeg met 23 procent (16 procent bij constante wisselkoersen).

Het Franse luxeconcern heeft zowel in Azië als in Europa tweecijferige omzetgroei geboekt. In Taiwan en in China werden twee nieuwe winkels geopend, ook heeft het bedrijf zes filialen verbouwd en uitgebreid. De omzet in deze regio nam met 28,6 procent (18,5 procent bij constante wisselkoersen) toe naar 1,6 miljard euro. In Europa stegen de inkomsten uit verkopen met 15,4 procent (of 14,5 procent) naar 1,2 miljard.

Alle segmenten doen het goed, maar vooral de groei in sieraden en interieurartikelen van het sublabel Hermès Maison is opvallend: een plus van 52,1 procent (of 45 procent) naar 165 miljoen euro. De confectielijn en accessoirescollecties van het merk boekten een omzetgroei van 29,5 procent (of 22,3 procent) naar 745,6 miljoen. De verkoop van sjaals en dassen steeg 22,4 procent (of 16 procent) naar 424,6 miljoen; van parfums 15,5 procent (of 14,4 procent) naar 184,1 miljoen; van horloges 24,5 procent (of 17,4 procent) naar 172,7 miljoen en van lederwaren (waar ook de zadelmakerij onder valt) 18,4 procent (of 11,8 procent) naar 1,6 miljard euro.

De volledige resultaten worden op 21 maart gerapporteerd. Daarop vooruit lopend heeft Hermés de prognose verhoogt; het bedrijf verwacht over 2012 nog iets beter te hebben gepresteerd dat over topjaar 2011.

Hermès