• Home
  • V1
  • Columns
  • Foot Locker overtreft verwachtingen in Q2

Foot Locker overtreft verwachtingen in Q2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse sportmerk Foot Locker heeft in het tweede

kwartaal van 2012 de verwachtingen van analisten overtroffen. De nettowinst steeg met 59,5 procent naar 59 miljoen dollar (47,8 miljoen euro), terwijl de omzet met 7,2 procent toenam naar 1,37 miljard dollar (1,11 miljard euro). Analisten hadden een omzetprognose van 1,35 miljard dollar gemaakt. Het bedrijf dankt het gunstige resultaat aan de goede verkoop van Nike's lichtgewicht hardloopproducten.

In een telefonische vergadering met analisten onthulde Foot Locker topman Ken Hicks dat er in de tweede helft van het jaar veel veranderingen zullen komen. Een aantal nieuwe winkelprototypes zullen worden getest. "We zijn van plan drie nieuwe conceptfilialen voor Lady Foot Locker te openen voordat het kerstseizoen aanbreekt," aldus Hicks. Er zal in deze filialen meer aandacht zijn voor kleding, de combinatie van kleding en schoenen, en er zal ook een nieuwe naam boven de deur hangen die binnenkort bekend wordt gemaakt.

Hicks is optimistisch over de toekomst van het bedrijf en noemt de innovatie van producten van grote merken als Nike, Adidas, Canvas, Jordan en New Balance als reden hiervoor. Dat wil niet zeggen dat hij zich geen zorgen maakt om de economische malaise in Europa en een mogelijke impact op de Amerikaanse economie, maar hij is voorlopig tevreden met de goede resultaten in de VS, Canada en Australië. Er lijkt in juli en augustus zelfs verbetering te zijn opgetreden in Europa. "We blijven voorzichtig plannen, maar we geloven dat we de juiste producten in huis hebben voor de aanvang van het schooljaar, en de juiste producten voor het komende kerstseizoen," aldus Hicks.

Foot Locker