• Home
  • V1
  • Columns
  • Foot Locker in de lift

Foot Locker in de lift

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse sportmerk Foot Locker heeft in 2010 zijn resultaten flink verbeterd. Het bedrijf zag

de omzet stijgen met 4,6 procent. Dat blijkt uit de resultaten over het fiscale jaar 2010 –dat afliep op 29 januari- die het bedrijf bekend heeft gemaakt. De nettowinst kwam uit op een bedrag van 169 miljoen dollar; fors meer dan de nettowinst van 48 miljoen dollar in 2009.

Ken C. Hicks, CEO van Footlocker toont zich vol vertrouwen: “We voelen ons erg aangemoedigd door de voortdurende verbetering in onze prestaties,” liet hij weten in een persbericht. “In 2011 zullen we ons blijven focussen op verdere implementatie van onze strategische initiatieven, waarvan wij denken dat ze zullen zorgen voor een voortzetting van de groeiende winstgevendheid van ons bedrijf.”

In het afgelopen jaar opende Foot Locker 43 nieuwe winkels en verplaatste of vernieuwde 171 filialen. Het bedrijf heeft momenteel 3426 eigen winkels en 26 franchisefilialen.

Foot Locker