De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in het eerste

kwartaal van het huidige boekjaar een winststijging van 23,5 procent naar 38,47 miljard yen (326 miljoen euro) geboekt, terwijl de omzet met 16,7 procent is gestegen naar 318,14 miljard yen (2,7 miljard euro). De operationele winst steeg met 16,7 procent.

Het moederbedrijf van merken als Uniqlo, Helmut Lang en JBrand heeft in thuismarkt Japan de omzet van de Uniqlo keten met 7,7 procent zien stijgen. In het buitenland nam de omzet met maar liefst 51 procent toe, met name door de explosieve uitbreiding van het merk in Aziatische landen. Fast Retailing topman Tadashi Yanai heeft gezegd dat hij van plan is zo'n 300 Uniqlo winkels per jaar in het buitenland te openen.

Dankzij de forse groei in het eerste kwartaal heeft Fast Retailing de prognose voor het volledige boekjaar 2013 omhoog bijgesteld. Het bedrijf verwacht nu een jaaromzet van 1,07 triljoen yen, ten opzichte van het eerder gemelde 1,06 triljoen yen.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN