• Home
  • V1
  • Columns
  • Fast Retailing op overnamepad

Fast Retailing op overnamepad

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fast Retailing, het grootste modebedrijf van Azië, is op overnamepad. Ceo Tadashi

Yanai zei onlangs in een interview dat hij wil profiteren van de sterke positie van de yen ten opzichte van de dollar. "Het wordt niet iets kleins, maar een bedrijf van hetzelfde formaat of groter. Bovendien zou het een platform moeten vormen voor het merk Uniqlo." Dat impliceert dat het concern mogelijk een retail- of warenhuisketen wil overnemen. "Polo Ralph Lauren is vast niet te koop," zei Yanai tegen persbureau Bloomberg. Fast Retailing is het moederbedrijf van Uniqlo en ook eigenaar van de Franse merken Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam en van het Japanse merk Theory.

Ondanks gedaalde omzetresultaten in de maanden september en oktober (respectievelijk -11 en -4 procent) blijft Uniqlo vasthouden aan zijn ambitieuze internationale expansiestrategie met jaarlijks zo'n 200 à 300 nieuwe filialen in het buitenland (vooral in China en Zuidoost Azië). Het doel is dat in 2015 de internationale omzet die in thuisland Japan (met 830 winkels) overstijgt.

Fast Retailing
Uniqlo