• Home
  • V1
  • Columns
  • Facebookshop Oscar de la Renta

Facebookshop Oscar de la Renta

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Oscar de la Renta is het eerste luxelabel dat een facebookshop heeft geopend. Het label heeft

meer dan 230 duizend fans op het sociale netwerk. Woensdag lanceerde Oscar de la Renta een cocktailring, een nieuw stuk uit de sieradencollectie, op Facebook. Consumenten in de Verenigde Staten kunnen in de facebookshop van het merk terecht voor dergelijke exclusieve items en de aankoop afronden zonder het sociale netwerk te verlaten. Klanten buiten de VS worden doorverwezen.

"Het is een experiment," zegt ceo Alex Bolen in WWD. "Het is de bedoeling dat we in de komende zes maanden diverse productintroducties via Facebook zullen doen."

Hoewel ook andere designerlabels zoals Diane von Furstenberg en Longchamp producten aanbieden op Facebook, is de webshop van Oscar de la Renta de eerste waarvoor (Amerikaanse) consumenten niet naar de webshop van de aanbieder worden geleid om de aankoop af te ronden. Onderzoek wijst uit dat deze methode resulteert in een 30 procent hogere conversie.

Facebook
Oscar De La Renta