Het Italiaanse modebedrijf Diesel heeft in 2011 een omzet geboekt van 1,3 miljard euro.

Huidig boekjaar 2012 is positief van start gegaan met een 'tweecijferige' groei in het eerste kwartaal. Dat zegt directeur Renzo Rosso in een interview met FashionMag.

Rosso prijst zich gelukkig met deze cijfers. Hij bevestigt dat de jeansmarkt achteruit gaat. "Maar wij zijn, onder meer met Diesel Black Gold, opgeschoven naar een hoger segment. Dat wil zeggen meer uitgewerkte jeans. Deze kwaliteits-sector, loopt momenteel erg goed." Diesel Black Gold verkoopt spijkerbroeken van circa 250 tot 450 euro.

De Italiaanse topman zegt dat zijn bedrijf in alle regio's tweecijferige groei heeft geboekt behalve in Italië, Portugal, Spanje en Griekenland. Groeipotentie ziet Rosso vooral in de VS, China, Rusland en Brazilië. In Sao Paulo opent binnenkort een nieuwe Diesel flagship store, de grootste tot nu toe.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN