Burberry koopt winkels in China terug
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het Britse Burberry heeft alle winkels en franchises in China weer
in eigen hand genomen. Het merk heeft de franchiseovereenkomst met Kwok Hang Holdings beëindigd en het retailnetwerk teruggekocht voor een totaalbedrag van 70 miljoen pond (83,7 miljoen euro). Naar verwachting zal deze acquisitie de operationele winst van het bedrijf volgend jaar met zo'n 20 miljoen pond doen stijgen. Hiervoor stonden de inkomsten uit deze winkels onder de post groothandel op de balans.Hoofdreden voor de stap is dat Burberry het merk wereldwijd wil integreren en volgt op soortgelijke stappen in het Midden Oosten. Ook het weer in eigen hand nemen van diverse licenties waaronder die voor mannemode past in deze strategie. In China heeft het bedrijf nu met vijftig winkels in dertig steden een stevig fundament om verder te groeien, zegt Burberry.
Klik hier voor een toelichting van CEO Angela Ahrendts.