Bottega Veneta heeft een uitstekend tweede kwartaal achter

de rug. Het Italiaanse merk, dat vooral bekend is van gevlochten lederwaren, boekte een omzetgroei van 50,2 procent naar 212 miljoen euro. Over de eerste zes maanden leidt dat tot een omzet van 430 miljoen euro, een stijging van 44,3 procent. De operationele winst is over de eerste helft van 2012 met 58,4 procent gestegen naar 130 miljoen euro.

CEO Marco Bizzarri is tevreden met de resultaten. In een verklaring zegt hij dat Bottega Veneta wordt beloond voor de efficiënte bedrijfsstructuur en fundamentele waarden zoals de 'Made in Italy'-kwaliteitsgarantie die het merk koestert.

De verwachtingen voor de tweede helft van het boekjaar zijn goed. Creatief directeur Tomas Maier heeft de Nederlandse fotograaf Erwin Olaf ingehuurd om de najaarscampagne te schieten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN