Björn Borg H1 winstdaling 8,7 procent
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het Zweedse merk heeft in de eerste helft van het
lopende boekjaar minder verkocht en minder marge gepakt. De netto winst bedroeg 9,4 miljoen Zweedse kronen (1,07 miljoen euro) tegen 10,3 miljoen kronen in dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde met 3 procent naar 239,2 miljoen Zweedse kronen. In een reactie zegt CEO Arthur Engel dat de groepsresultaten onder meer negatief beïnvloed zijn door het slechte retailklimaat in Nederland. Nederland is na thuisland Zweden de grootste markt voor het ondergoedmerk.Het is vooral het eerste kwartaal geweest dat de halfjaarresultaten van Björn Borg omlaag heeft getrokken. In het tweede kwartaal van de periode tot 30 juni verdubbelde de nettowinst van 1 miljoen naar 3,4 miljoen Zweedse kronen en steeg de omzet met 2 procent van 105,5 miljoen naar 107,8 miljoen.