• Home
  • V1
  • Columns
  • Billabong versterkt management

Billabong versterkt management

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Australische surfmerk Billabong heeft zijn managementteam versterkt met een nieuw hoofd van ontwerp en merchandising

en een salesmanager voor Europa in een poging het verlieslijdende merk weer op de been te krijgen.

De Fransman John Kress wordt hoofd van ontwerp en merchandising. Kress is afkomstig van rivaal Quicksilver waar hij ontwerper was voor de Europese markt. Hij begon zijn loopbaan bij gerenommeerde modehuizen als Chanel, Christian Dior, Guy Laroche en Lanvin, en maakte in 1994 de overstap naar sport toen hij bij Rip Curl aan de slag ging. Bij Billabong zal hij verantwoordelijk zijn voor producten die voor de Europese markt bestemd zijn, in samenwerking met de Amerikaanse en Australische ontwerpteams.

Nicolas Burger is benoemd als salesmanager Europa. Hiervoor was hij salesmanager Europa van fietsenmaker Fox Head. Daarvoor werkte hij tien jaar voor Nike, eerst in Frankrijk en daarna in Rusland.

"Ons belangrijkste doel is om onze activiteiten in Europa te stabiliseren," zei Burger in een persbericht. "Onze retaildivisie stond aan kop met tien procent groei in Europa vorig jaar. Ik zal hard aan onze 'Go To Market' integratie werken, zowel intern door nauw samen te werken met onze product, marketing en retaildivisies, als extern door onze samenwerking met onze grote partners in Europa te versterken."
Billabong
CCpage