Bezoekresultaat B&B bekend
Door FashionUnited
bezig met laden...
Modevakbeurs Bread & Butter die van 1 t/m 3 juli plaatsvond in Berlijn, heeft de bezoekersresultaten
gepubliceerd. In tegenstelling tot voorgaande seizoenen heeft de organisatie echter geen getal maar slechts de herkomst in percentages meegedeeld. Beursdirecteur Karl Heinz Müller noemt de publicatie van exacte bezoekersaantallen nu 'irrelevant'. Opvallend aangezien zijn organisatie de afgelopen jaren uitblonk in de snelle bekendmaking van nauwkeurige bezoekerscijfers. Zo trok de laatste editie van Bread & Butter in Barcelona, in januari, 79.942 bezoekers. De zomereditie van 2008 werd door 89.168 modeprofessionals bezocht en bij de wintereditie daarvoor, in januari 2008, werd een record van 99.500 bezoekers genoteerd.De percentages die nu zijn gepubliceerd, zijn vergelijkbaar met die van de concurrerende vakbeurs Premium, die dinsdag overigens wel een exact bezoekersaantal meldde van 31.672. Bij beide beurzen was het grootste deel van de bezoekers afkomstig uit Duitsland, 'één derde van het totaal' zei B&B. Goede tweede was Italië; 13 procent bij B&B en 21 procent bij de concurrent. Bezoekers uit de Benelux kwamen bij Bread & Butter op de derde plaats met 9 procent van het totaal.