Een kleine omzetplus van 0,2 procent naar 7,8 miljard euro voor LVMH in de eerste zes maanden van

2009, maar de Franse luxegoederenproductent zag onder de streep de netto winst fors dalen: -23 procent naar 687 miljoen euro. Het concern meldt dat het beste werd gepresteerd bij merken die hun eigen distributie controleren zoals bij het luxemerk Louis Vuitton, van oudsher de cash cow van LVMH. Zo vonden de creaties die Marc Jacobs ontwierp ter ere van Stephen Sprouse gretig aftrek.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton concludeert dat bij merken die door derden worden verkocht, forse verliezen moesten worden geïncasseerd. Dat resulteerde in tweecijferige omzetdalingen in de drankendivisie en bij horloges en sieraden. In mode en lederwaren werd juist een omzetplus (8 procent) genoteerd naar 2,9 miljard en een winststijging uit bestaande activiteiten van 7 procent naar 919 miljoen. Parfum- en cosmetica noteerde een omzetmin maar minder groot dan bij eerder genoemde groepen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN