• Home
  • V1
  • Columns
  • Berlijnse modebeurzen tevreden; minder Zuid-Europese bezoekers

Berlijnse modebeurzen tevreden; minder Zuid-Europese bezoekers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Duitse modebeurs Premium spreekt van een 'record'

en van een 'run op alle drie de beursdagen'. Hoeveel bezoekers er naar de beurs in Berlijn kwamen maakt de organisatie niet bekend. Ook modebeurs Bread & Butter is tevreden over het evenement.

Norbert Tillmann, algemeen directeur van Premium: "We hebben alle resultaten van vorig seizoen overtroffen. Alle belangrijke nationale en internationale retailers waren hier. De exposanten waren zeer tevreden." Op Premium toonden achthonderd merken hun collecties in de segmenten dameskleding, herenkleding, denim, sportkleding, schoenen en accessoires.

Ook Bread & Butter geeft aan tevreden te zijn over de drie beursdagen vorige week en spreekt van 'de sterkste resultaten sinds de beurs is teruggekeerd naar Berlijn'. Karl-Heinz Müller, directeur van Bread & Butter: "Berlijn heeft zich bewezen als modemetropool."

Het aantal bezoekers steeg volgens de organisatie met 3,5 procent. 92.500 uitnodigingen werden verstuurd voor het evenement begon. Hoeveel bezoekers in totaal naar Bread & Butter kwamen, maakt de organisatie niet bekend. Wel is duidelijk dat er meer Duitse bezoekers naar de modebeurs zijn gekomen. Ook was er volgens de organisatie een aanzienlijke toename van bezoekers uit Scandinavië, Nederland en Oostenrijk. Ook vanuit Azië reisden inkopers naar de voormalige luchthaven Tempelhof. Minder bezoekers kwamen er uit Italië, Spanje en Griekenland, maar dat was volgens de organisatie, niet erg opmerkelijk.

Bread Butter
Premium